32Próbując się odchudzać, warto obok diety, zastosować również aktywność fizyczną. Nawet minimalny ruch fizyczny jest lepszy niż żaden. Ćwiczenia pozwolą na szybsze zgubienie zbędnych kilogramów. Poza tym przyspieszają spalanie tłuszczu, poprawiają samopoczucie. Można ćwiczyć w domu, wykonując tzw. brzuszki, rowerek, wymachy nóg. Ale warto również przebywać na świeżym powietrzu jeżdżąc na rowerze, biegając, spacerując. To wszystko pomoże nam w zadbaniu o naszą linię. Bardzo dobre jest pływanie, warto zapisać się na basen i regularnie tam uczęszczać, zwłaszcza, gdy ma się dużą nadwagę. Pływanie nie obciąża stawów, tak jak bieganie, poza tym jest bardzo przyjemne. W walce z kilogramami pomogą także taniec, gra w piłkę, jazda na nartach. Warto poświęcić wolne chwile na spacery, na wychodzenie z psem, zamiast jechać windą, przejść się po schodach. Dobrze jest wybrać taką aktywność fizyczną, która będzie sprawiała nam radość, a nie była powodem do narzekań. Poza tym miejsce wykonywania ćwiczeń też odgrywa ważną rolę, lepiej jest poćwiczyć, pobiegać w parku, czy w lesie albo w domu przy odpowiedniej, lubianej przez nas muzyce. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że dieta to nie głodówka. Należy jeść mniej, ale częściej i regularnie. Stare nawyki żywieniowe trzeba porzucić i przestawić się na zdrowe produkty, takie jak warzywa, owoce, ryby. Dieta powinna składać się ze wszystkich potrzebnych organizmowi składników. Bezpieczne odchudzanie oznacza, że jest to niestety, proces długi i powolny. Nie należy wierzyć w żadne diety-cud. Takie diety po prostu nie istnieją. Dieta powinna być odpowiednio dobrana indywidualnie dla każdego. Dlatego warto by było udać się z tym problemem do dietetyczki, ona z pewnością stworzy zdrowe i smaczne menu dla odchudzającej się osoby. Jeżeli jednak nie chcemy lub nie stać nas na to, warto kierować się pewnymi wytycznymi. Po pierwsze trzeba nauczyć się, aby nie robić dokładek i nie zjadać resztek. Po drugie nie jeść tylko po to, aby uspokoić skołatane nerwy. Istotne jest, aby nie podjadać między posiłkami. Zjeść śniadanie, a unikać spożywania posiłków wieczorami. W diecie należy unikać takich produktów, jak tłuste mięsa i wędliny, pełnotłustego mleka, cukru oraz różnego rodzaju słodyczy. Trzeba również odstawić kolorowe napoje słodzone oraz alkohol.

Tagi: , , , ,